DISTRIBUCIJA ČVRSTOĆE KNJIŽNOG BLOKA U OVISNOSTI O POLOŽAJU LISTA PAPIRA

Suzana Pasanec Preprotić, Darko Babić, Branka Lajić, Denis Jurečić

Sažetak

Vremenski interval korištenja lijepljene meko uvezane knjige znatno je kraći u odnosu na tvrdo uvezanu knjigu. Školski udžbenici, telefonski imenici, beletristika se publiciraju od nekoliko stotina do nekoliko desetaka tisuća izdanja. Dopunjena izdanja ovih vrsta knjiga su najčešća.
U knjigovežnici, određenom tehnologijom se izrađuje lijepljena meko uvezana knjiga. Tehnološki proces njezine izrade uključuje radne operacije obrade hrpta knjižnog bloka, nanos termalnog ljepila po hrptu i naljepljivanje jednodijelnih kartonskih korica po hrptu knjižnog bloka. Metodom neposrednog spajanja svaki pojedini list u knjižnom bloku je po cijeloj dužini u kontaktu s ljepilom i jednodijelnom kartonskom koricom.
Primaran značaj određivanja tehnoloških parametara izrade lijepljene meko uvezane knjige. Parametri koji su u funkciji obrade hrpta knjižnog bloka i parametri u funkciji određivanja reoloških karakteristika hot-melt ljepila (debljina nanosa i temperatura). Izravan utjecaj na čvrstoću knjižnog bloka imaju fizikalno-kemijske karakteristike papira i ljepila. Papir i hot-melt ljepilo su različitog kemijskog sastava i različite su molekularne građe, a to je posljedica njihove različite površinske napetosti. Intenzitet površinske napetosti papira i ljepila određuje kvalitetu uveza. Dakle manji intenzitet površinske napetosti doprinos je kvaliteti čvrstoće knjižnog bloka.
U ovom radu se prikazuje kakav utjecaj na kvalitetu uveza imaju papiri određene nomenklature uz konstantne tehnološke parametre obrade hrpta knjižnog bloka i konstantne reološke karakteristike ljepila. Kvaliteta uveza pojedine knjige određuje se mjerenjem sile kidanja F (N/cm) pojedinačnog lista iz knjižnog bloka u istim uvjetima. Istrgavanje pojedinačnog lista provedeno je određenim uvijek istim redoslijedom kod svih uzoraka. Kvantitativna vrijednost sile kidanja pojedinačnog lista u knjižnom bloku određuje kvalitetu čvrstoće knjižnog bloka u ovisnosti o položaju lista papira. Dakle dokazuje se utjecaj položaja pojedinačnog lista u knjižnom bloku na kvalitetu uveza knjige. Cilj je odrediti koji položaj pojedinačnog lista u knjižnom bloku ima pozitivan odnosno negativan utjecaj na kvalitetu uveza. Čvrstoća knjižnog bloka različita je obzirom na položaj lista u knjižnom bloku.
Budući da ne postoje standardi o kvaliteti čvrstoće knjižnog bloka za određene kategorije knjiga, kao usporedni rezultat koriste se međunarodno priznate vrijednosti koje preporučuje Adhesive Products from Ilinois (SAD).
Ključne riječi: meko uvezana knjiga, knjižni blok, papir, hot-melt, pojedinačni list, površinska napetost, čvrstoća knjižnog bloka

Patrik Ervells latest collection is ironically titled “Software”ADIDAS ORIGINALS TUBULAR SHADOW. In the notes from the presentation, Ervell says he was interested in developing tension between nostalgia and sci-fi,NIKE ZOOM WINFLO 3 and even included 90s cyberpunk amongst his influences. Ervell developed this point of view by creating an imaginary software company called Idegen software systems. He then re-appropriated the company’AIR JORDAN XXXI MENs logo in several of the collection’s garments. Elsewhere,MBT TARIKI MEN mohair coats with oversized lapels made an appearance alongside mock neck tees,NIKE AIR JORDAN RETRO 5 police-inspired ribbed sweaters,MBT FORA GTX WOMEN flight bombers, and polyurethane leather coats. The setting was also suitably dystopian, and the resulting ambiance was something akin to if the creators of Deutschland 83 and Hackers met up and decided to create a collection… We mean that as a compliment.Yesterday afternoon,JORDAN CP3 IX MEN artist JR spent the day working on his latest collaborative piece with Daniel Arsham in Greenpoint,NIKE AIR MAX 90 Brooklyn,MBT KIMONDO GTX MEN NYC. Connecting the lines between art, architecture, dance and theater, Daniel Arsham has been known to subvert existing architectural structures in unconventional,NIKE CLASSIC CORTEZ NYLON playful ways; confusing and confounding the expectations of space and form. Source: Street Art News .