STEGANOGRAFIJA U TISKARSKIM TEHNOLOGIJAMA SA PANTON BOJAMA

Tajana Koren, Nikolina Stanić Loknar

Sažetak

Sakrivanje informacija može se postići na razne načine. Informacije mogu biti sakrivene u tekstu, u audio zapisu ili u digitalnoj fotografiji. U digitalnoj fotografiji steganografiju je moguće postići mijenjanjem manje bitnih bitova u slici ili CMYKIR separacijom. Takva separacija u digitalnoj slici ili grafici omogućava dvije različite slike. Jednu vidljivu ljudskom oku na dnevnom svijetlu, a drugu vidljivu samo u infracrvenom spektru. Dvostruku sliku je moguće postići mijenjanjem vrijednosti boja svakog piksela posebno. Steganografija tipografije ili grafike unutar druge grafike postiže se korištenjem različitih vrijednosti CMYK komponenti a zadržavanjem jednakih vrijednosti RGB-a. Grafika u kojoj nema K komponente za isti RGB neće biti vidljiva u infracrvenom spektru. Grafika koja sadrži manje CMY komponenti i veći udio K komponente biti će vidljiva u infracrvenom spektru.
Svaka tiskarska tehnologija koristi drugačije kolor postavke. One sadržavaju informacije o papiru, odnosno materijalu na koji se otiskuje, bojama te uređaju na kojem se otiskuje. Jednake vrijednosti RGB boje u različitim kolor postavkama daju različite vrijednosti CMYK-a. Za postizanje steganografije potrebno je izvršiti niz mjerenja i podešavanja za svaku tiskarsku tehnologiju posebno. Steganografiju postignutu određenom tiskarskom tehnologijom nije moguće postići drugom tehnologijom budući da boje neće biti reproducirane na jednak način.
Steganografiju je moguće postići jednom bojom (jednake vrijednosti RGB, dakle boja koju vidi ljudsko oko, ali zapravo dvije različite boje gledano kroz CMYK vrijednosti) korištenjem spot boja. Ovisno o udjelu K komponente CMYK-a jedna boja će biti vidljiva u infracrvenom spektru, a druga neće. Za korištenje više boja potrebno je izvršiti mnogo mjerenja vrijednosti boja kako bi se došlo do opće relacije pomoću koje se ovisno o K komponenti CMYK-a izračunavaju ostale vrijednosti CMY u rasponu od K=0 do K=max za svaku pojedinu boju. Vrijednost Kmax se postiže kada za iste RGB vrijednosti pojedine boje podižući udio K komponente jedna od CMY komponenti dostigne vrijednost nula.
Postoje boje sa kojima u pojedinoj tehnologiji tiska nije moguće postići steganografiju. U takvim bojama nije moguće odrediti vrijednosti za K=0, budući da jedna od CMY komponenti dosegne 100% prije nego što K komponenta padne na nulu. Jednako tako, u nekim bojama nije moguće postići niti maksimalnu vrijednost K komponente.
Ključne riječi: steganografija, CMYKIR, tiskarska tehnologija

Patrik Ervells latest collection is ironically titled “Software”ADIDAS ORIGINALS TUBULAR SHADOW. In the notes from the presentation, Ervell says he was interested in developing tension between nostalgia and sci-fi,NIKE ZOOM WINFLO 3 and even included 90s cyberpunk amongst his influences. Ervell developed this point of view by creating an imaginary software company called Idegen software systems. He then re-appropriated the company’AIR JORDAN XXXI MENs logo in several of the collection’s garments. Elsewhere,MBT TARIKI MEN mohair coats with oversized lapels made an appearance alongside mock neck tees,NIKE AIR JORDAN RETRO 5 police-inspired ribbed sweaters,MBT FORA GTX WOMEN flight bombers, and polyurethane leather coats. The setting was also suitably dystopian, and the resulting ambiance was something akin to if the creators of Deutschland 83 and Hackers met up and decided to create a collection… We mean that as a compliment.Yesterday afternoon,JORDAN CP3 IX MEN artist JR spent the day working on his latest collaborative piece with Daniel Arsham in Greenpoint,NIKE AIR MAX 90 Brooklyn,MBT KIMONDO GTX MEN NYC. Connecting the lines between art, architecture, dance and theater, Daniel Arsham has been known to subvert existing architectural structures in unconventional,NIKE CLASSIC CORTEZ NYLON playful ways; confusing and confounding the expectations of space and form. Source: Street Art News .