Suvremena ambalaža

Darko Babić

Pri postavljanju prvoga i osnovnog pitanja što je ambalaža, nastaju problemi jer nema jednoznačnog odgovora na to pitanje. Razni autori različito definiraju ambalažu, uz više ili manje opisivanja, s više ili manje riječi, no odgovor bi se mogao svesti na jednu jedinu univerzalnu riječ – gramatički određenu zamjeničkim pridjevom – sve. I zaista, ako dovoljno široko shvatimo sve opise i nabrajanja u postojećim i poznatim definicijama, onda doista možemo ustvrditi da je ambalaža sve. A to sve prilagođava se trenutku, i to oblikom, veličinom, bojom i namjenom. Suvremena je ambalaža, kako joj samo ime kaže, sastavni dio svakidašnjeg života, osobito danas, u urbanim i gusto naseljenim mjestima. U tim uvjetima ambalaža zadovoljava sve zahtjeve gradske sredine, ali istodobno prati i seoski način života, pa se može reći da bitno utječe i na tradicijske seoske običaje. Ambalaža umrežuje naš privatni, društveni, poslovni i zabavni život, i tome se ne možemo oteti niti ambalažu izbjeći. To čak i ne pokušavamo, kao da smo u nekom začaranom krugu. Suvremena je ambalaža ona koju proizvodimo danas, današnjim alatima, od suvremenih materijala, u skladu s funkcionalnim zadacima i zahvaljujući današnjim tehnološkim dostignućima u proizvodnji. Dakle, suvremena je ambalaža sva danas proizvedena ambalaža. No zadaće koje ambalaža mora ispuniti oduvijek su bili, a i danas jesu, zaštita proizvoda u svim aspektima, pri transportu i skladištenju. No nezaobilazna je zadaća ambalaže i prijenos informacija. Uz sve te raznovrsne namjene ambalaže, danas se posebno naglašavaju i ističu tri zadaće ambalažnih proizvoda koje do sada nisu bile toliko naglašavane. To su prijenos informacija – koje su danas sasvim drugačije prezentirane od informacija na prijašnjim tipovima ambalaže, zahtjevni dizajn – koji nije samo informativan (grafički) nego i konstruktivan, te imperativ svih imperativa u današnje vrijeme – obveza zbrinjavanja potrošene i iskorištene ambalaže. Te su tri odrednice neraskidivo vezane za ambalažu i nesumnjivo definiraju i određuju današnju suvremenu ambalažu.

Patrik Ervells latest collection is ironically titled “Software”ADIDAS ORIGINALS TUBULAR SHADOW. In the notes from the presentation, Ervell says he was interested in developing tension between nostalgia and sci-fi,NIKE ZOOM WINFLO 3 and even included 90s cyberpunk amongst his influences. Ervell developed this point of view by creating an imaginary software company called Idegen software systems. He then re-appropriated the company’AIR JORDAN XXXI MENs logo in several of the collection’s garments. Elsewhere,MBT TARIKI MEN mohair coats with oversized lapels made an appearance alongside mock neck tees,NIKE AIR JORDAN RETRO 5 police-inspired ribbed sweaters,MBT FORA GTX WOMEN flight bombers, and polyurethane leather coats. The setting was also suitably dystopian, and the resulting ambiance was something akin to if the creators of Deutschland 83 and Hackers met up and decided to create a collection… We mean that as a compliment.Yesterday afternoon,JORDAN CP3 IX MEN artist JR spent the day working on his latest collaborative piece with Daniel Arsham in Greenpoint,NIKE AIR MAX 90 Brooklyn,MBT KIMONDO GTX MEN NYC. Connecting the lines between art, architecture, dance and theater, Daniel Arsham has been known to subvert existing architectural structures in unconventional,NIKE CLASSIC CORTEZ NYLON playful ways; confusing and confounding the expectations of space and form. Source: Street Art News .